.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
18 رودخانه گلستان لایروبی شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: سال گذشته 18 رودخانه استان ساماندهی و لایروبی شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، سیدمحسن حسینی در شورای حفاظت رودخانه های استان افزود: 30 میلیارد و 883 میلیون ریال سال گذشته برای ساماندهی و لایروبی رودخانه ‌های استان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: از این اعتبار در سال گذشته چهار میلیارد و 383 میلیون ریال برای لایروبی رودخانه‌ های استان هزینه شده است.

رئیس اداره حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت آب منطقه ‌ای گلستان گفت: منابع آبی از سرمایه‌ های ملی محسوب می ‌شود و قانون توزیع عادلانه آب از جمله قوانین مترقی کشور بوده و استفاده از همه ظرفیتهای موجود قانونی برای اجرا و عملیاتی کردن آن الزامی است.

محسن رضایی افزود: براساس اصل 45 قانون اساسی و ماده یک قانون توزیع عادلانه آب کشور، آبهای جاری در دریا‌ها، رودها، انهار طبیعی و آبهای زیرزمینی، سیلابها، فاضلابها، برکه‌ ها، چشمه ‌سارها و آبهای معدنی جز ثروتهای عمومی و مشترکات بوده و در اختیار حکومت اسلامی است.

وی اظهار داشت: این آبها جز منابع عمومی محسوب می‌ شود و اشخاص نمی‌ توانند آزادانه در آن تصرف و تملک کنند و هر شخصی که بخواهد از آبهای موجود در مسیرهای طبیعی بهره ‌مند شود، باید به اخذ مجوز از وزارت نیرو (شرکتهای آب منطقه ‌ای تابعه) مبادرت کنند.

رضایی با بیان اینکه هرگونه استفاده غیرمجاز و استحصال غیر قانونی از منابع آبی استان تخلف محسوب می‌ شود و پیگرد قانونی دارد، تاکید کرد: برداشت غیرقانونی از منابع آبی خسارات زیادی را به این منابع وارد می ‌کند.

رئیس اداره حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت آب منطقه‌ ای گلستان گفت: رعایت قانون به نفع همه است و این شرکت به عنوان متولی امور منابع آب استان تاکید ویژه ‌ای بر ضرورت رعایت قانون از سوی همه بهره برداران دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.